dimarts, 23 de juny del 2015

PROJECTE DE LES EMOCIONS A POLLETS I FORMIGUETES


PROJECTE DE LES EMOCIONS A POLLETS I FORMIGUETES 

Al llarg d'aquest curs hem fet a p3 el projecte d'emocions. A través del conte El Monstre de Colors hem fet un passeig per les emocions... 

 

L'AFECTE



Preparem entre tots el “Llibre de l’amor” amb  les fotografies que hem portat.








Les hem mirat tots plegats i n’hem parlat...cadascun de nosaltres té alguna cosa a dir.
Estimem i ens estimen quan:
        - Ens fem petons
        - Ens fem abraçades
        - Cuidem la nostra mascota
        - Juguem
        - Ens fem pessigolles
        -Donem la mà
        - Riem junts
        - Ens agrada estimar

Mirem a la PDI el conte “De quin color són els petons”. 
No ho sabíem però hi ha petons de tots colors per moments diferents. 
Per això hem pintat l’arc de Sant Martí i un cor petitet que tenim enganxats a la pissara.


Per a què serveixen els petons?
- para querer
- per estimar
- per tirar a la gent que està a l'avió
- per tirar a les estrelles
- para besar
Els petons sonen igual a tot el món 

LA POR
Preparem un altre llibre amb unes fotos que espanten de debó al més valent!



Mirem a la PDI més imatges i, fixeu-vos, les nostres cares...







Parlem de la por...de les coses que ens espanten. Representem la cara de por i susto, oi que ho fem bé?





Alguns diuen que no tenen por però d'altres tenen por a:
- la por és un "susto"
- les bruixes
- la bruixa Malèfica
- els dimonis
- els fantasmes i els monstres
- a les tempestes
- a la foscor
- a la piscina
- a les serps
- els dinosaures
- els esquelets
- les mòmies
- els zombies
- els cocodrils
- els lleons
- una "cucaracha"
- un goril·la
- el llop perquè viu al bosc
- em tanquen la porta i ploro

Parlem per esbrinar si aquestes coses existeixen de veritat o no:
- A la nit quan tanquem els ulls venen i quan els obrim, marxen. 
- Podem sortir corrents i escapar-nos.
- Els fantasmes no existeixen diu la mama
- Els fantasmes viuen a la casa de Hallowen
- Les bruixes no existeixen...que siiii...a un castell
- Els dinosaures existeixen però mooooolt lluny
- Tinc somnis...tinc un somni d'un vaixell...

I continuem parlant:
- Amb els "papes" no tenim por...solets si. 
- El meu pare no té por, la meva mare tampoc té por i el meu germà petit té poqueta por. Jo li dic que les bruixes no existeixen
- El meu germà té por perquè la meva mare li ha tret el llum i ha de dormir a les fosques
- Les bruixes fiquen als nens que es porten malament a dins d'una bola amb la vareta màgica, m'ho ha dit la mami.
- La meva germana té por dels cucs
- El meu pare té por de la meva mare perquè també li va apagar el llum


Què podem fer?
-El meu germà es fica al llit i es tapa fins aquí.
- Treure una espasa, avisar els pares, ho fico dins d'una bola i la trec al carrer...
- Tinc una colònia per a què no vinguin els monstres i el meu papa la posa quan vaig a dormir
- No tinc por perquè tinc dues llums una de la Pepa i una de colorins
- Em penjaran una flor 

Qui és més valent del món?
- els papes
- els caçadors de llops
- els grans
- les mames
- els lleons

Què fa la gent quan té por?
- Crida, s'aparta, marxa, s'espanta, corre...
- Matar als mostres amb una espasa

Mirem els contes " T'atreviries a..." i "En Michael i els monstres"






Dibuixem les coses que ens fan por...










 Fem una pilota ben arrugada...



I a la capsa! Tancada i ben tancada per a que no s'escapin les pors. Ja podem dormir tranquils i els pares també...les pors no poden sortir...a veure si funciona.







LA TRISTESA 

Fem entre tots amb les fotos que heu portat de casa el llibre de la tristesa.



Ens posem tristos quan:
- Ploro quan em faig mal
- Un nen i una nena no tenen família
- Algú pega
- M'estiren de la cueta
- Em perdo
- La mama em diu que m'aguanti quan vull aigua
- El papa i la mama em castiguen
- El meu germà té por
- El papa es menja les meves galetes
- La mama se'n va
- Estic soleta
- El meu germà es posa trist perquè l'he pegat i se'n va

Què podem fer per no estar tristos?
- Avisar a la mama
- Calmar-se
- Demanar perdó
- Posar una tirita
- Fer una abraçada

Veiem a la PDI imatges de tristesa i fem dues audicions per identificar i diferenciar música alegre i música trista, us les deixem aquí a veure si les encerteu!




També hem après moltes coses de Picasso i ens hem centrat en la seva època blava per fer nosaltres una obra en blaus que representi quan estem tristos.





Així pintem nosaltres la tristesa...igual que Picasso







L'ENUIG
Hem mirat el conte "Quina rebequeria!" 
Descobrim que ens passa quan ens enfadem i com a poc a poc tornem a estar bé.


Hem pintat de color vermell per expressar el nostre enuig








SORPRESA

Les sorpreses ens agraden...en parlem tots a l'assemblea.
Què és una sorpresa?
- Tenen un paper a sobre
- El regal té una joguina
- El regal té una nina
- Les sorpreses tenen paper i un llacet
- Les sorpreses les porten els Reis i el Ratoncito Pérez i el Papa Noel i el Caga Tió
- Un ou Kinder
- És sorpresa perquè està amagat
- Si no ho veiem és una sorpresa
- Les bruixes i els monstres no són sorpreses
- Les sorpreses són bones 

Si tenim un regal sense embolicar, és una sorpresa?
- No perquè si ho veiem molt ràpid i "fastidia" la festa 
- Si l'obro, adéu sorpresa!
- Quan  acaba estem contents

Com estem quan estem a punt de mirar una sorpresa?
- Riem
- Ens posem vermells
- Aplaudim
- Cridem
- La panxa ens puja

Mentre xerrem anem fent...passejo per la classe amb una sorpresa a dins d'una bossa...què serà? ens agradarà? podem tocar per fora per endevinar què és?
Vaaaaaa...que la volem veure...aiaiaiiiii...que si ho veieu ja no és sorpresa...
Després d'esperar i fer-los patir una bona estona...fico la mà a la bossa i....els tiro un munt de confeti per sobre!!!
Tot van ser crits i festa.
Després ho vam enganxar en un full amb una tapeta que s'obre i es tanca per tapar o veure la sorpresa.

LES EMOCIONS... ORDENADES FUNCIONEN MILLOR. VEUS QUE BÉ? JA ESTAN TOTES AL SEU LLOC

 

1 comentari:

  1. Este verano encontramos el cuento en una libreria paseando por el barrio y mi hijo se puso como loco de contento!!! Que proyecto mas chulo que hicisteis entre todos! !!

    ResponElimina